۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۱۲

گزارش تحلیلی - تصویری مهر/

فوتبال اصفهان سرگردان میان مجادله مدیران/ حواشی ناگواری که نباید رخ می‌داد

فوتبال اصفهان سرگردان میان مجادله مدیران/ حواشی ناگواری که نباید رخ می‌داد

اصفهان – خبرگزاری مهر: هیئت فوتبال استان اصفهان طی سه ماه گذشته اتفاقات ریز و درشتی را به چشم خود دید و حواشی مختلف پیرامون برکناری رئیس این هیئت و اختلافات میان او و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به خبر نخست بسیاری از جراید استان تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نزدیک به دو ماه پیش و در تاریخ 27 اسفند سال گذشته بود که خبری در مورد برکناری علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت و اعلام شد ابرقویی‌نژاد از سمت خود در این هیئت برکنار شده است.

در این خبر از غلامعلی ابراهیمی معاون توسعه ورزش مدیر کل ورزش جوانان استان اصفهان به عنوان سرپرست جدید هیئت فوتبال این استان نام برده و اعلام شد قرار است ابراهیمی زمینه برگزاری انتخابات مجدد هیات فوتبال استان اصفهان را فراهم کند. مطرح شدن این خبر که به فاصله چند ساعت از انتشار آن توسط رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان تکذیب شد، موجی از اختلاف و اتفاقات مختلف را در عرصه مدیریت فوتبال اصفهان به راه انداخت.

تکذیب برکناری ابرقویی‌نژاد

ابرقویی‌نژاد، رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان به فاصله چند ساعت از انتشار این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به اینکه ابراهیمی به عنوان سرپرست جایگزین او انتخاب شده، با گفتن دو ضرب‌المثل "شتر در خواب بیند پنبه دانه" و " آرزو بر جوانان عیب نیست" به شدت نسبت به اظهارات ابراهیمی واکنش نشان داد، هرچند که معاون اداره‌کل ورزش استان ترجیح داد در این زمینه سکوت کند و اعلام کرد که به خاطر کسوت ابرقویی‌نژاد پاسخی به این مسئله نمی‌دهد.

صدای آذری آمد

پس از آن بود که اخبار مختلفی در مورد گزینه‌های جانشینی علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد به گوش رسید و همزمان سعید آذری، مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در گفتگو با رسانه‌ها از جلسات خود با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برای تصدی سرپرستی هیئت فوتبال استان سخن گفت و به صورت ضمنی از علاقه‌اش برای تصدی این پست سخن گفت.

البته حضور آذری در این هیئت پس از اتفاقات مختلف و حاشیه‌های بعد از آن تا حدودی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و درگیری‌های شدید مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان همچنان ادامه داشت تا بحث جانشینی رئیس، در اولویت دوم قرار گیرد.

نامه جواهری به ابرقویی‌نژاد

جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در تاریخ 7 اردیبهشت سال 92 با ارسال نامه‌ای به رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان، از او خواست تا نسبت به تحویل مکان و اسناد و مدارک هیئت فوتبال اقدام کرده و مسئولیت خود را به سرپرست جدید تقدیم کند اما ابرقویی‌نژاد، حاضر به کنار رفتن از سمت خود نبود و در این زمینه دست به دامان رئیس فدراسیون فوتبال شد.

توضیح تصویر: به ترتیب از سمت راست، غلامعلی ابراهیمی، معاون توسعه ورزش مدیرکل ورزش و جوانان؛ علی اکبر ابرقویی‌نژاد، رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان و محمد جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان

 

کفاشیان راضی به برکناری نبود

هرچند که جواهری با صدور حکم سرپرست جدید، مخالفت خود را با ریاست ابرقویی‌نژاد اعلام کرده بود اما رئیس فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به برکناری او از خود نشان نمی‌داد و کفاشیان در نامه‌ای که در تاریخ 9 اردیبهشت و در پاسخ به نامه دو روز قبل برای محمد جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ارسال کرد، اعلام کرد که تغییر و تحول در این هیئت باید بر اساس ماده 19 اساسنامه هیئت‌های فوتبال استان‌ها صورت گیرد و در استان اصفهان این اتفاق رخ نداده است.

ماده 19 چه می‌گوید؟

بر اساس ماده 19 اساسنامه هیئت‌های فوتبال استان‌ها، برکناری رئیس هیئت فوتبال استان با توافق رئیس فدراسیون و مدیرکل تربیت بدنی استان و در صورت عدم توافق حکمیت با معاون امور ورزش وزارت ورزش صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر در بخش دیگری از این ماده اساسنامه به پیشنهاد یک سوم اعضای مجمع و تصویب مجمع عمومی نیز امکان برکناری رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان وجود خواهد داشت.

ابرقویی‌نژاد، پس از نامه مدیرکل ورزش و جوانان با استناد به این ماده اعلام کرد که تا زمانیکه به صورت قانونی و توسط مجمع یا با موافقت رئیس فدراسیون از کار خود برکنار نشود، کنار نمی‌رود، حال آنکه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بر این باور بود که با توجه به نامه معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان، این مسئله قانونی رخ داده است و پس از آن نامه‌ معاون توسعه ورزش وزیر ورزش به کفاشیان رسید.

صلحی در کار نبود

پس از خبر برکناری ابرقویی‌نژاد و در شرایطی که موج‌های مختلفی در مخالفت و حمایت از رئیس هیئت فوتبال استان تشکیل شده بود، مدیرکل ورزش و جوانان استان در مکاتبه‌هایی با وزارت ورزش و جوانان، زمینه برکناری ابرقویی‌نژاد را فراهم کرد و کار را به گونه‌ای پیش برد که حمید سجادی، معاون توسعه ورزش وزیر ورزش و جوانان، در تاریخ 16 اردیبهشت و با ارسال نامه‌ای، از کفاشیان بخواهد تا نسبت برکناری هرچه سریعتر رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان اقدام کند.

کارمندان اداره‌کل در هیئت فوتبال

البته تا پیش از ارسال این نامه، کارمندان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در چند نوبت به هیئت فوتبال اصفهان مراجعه کرده و از ابرقویی‌نژاد خواستند که نسبت به تحویل مکان هیئت اقدام کند که با واکنش تند رئیس هیئت فوتبال استان مواجه شدند تا در نهایت مدیرکل ورزش و جوانان شخصا راهی هیئت فوتبال استان اصفهان شود.

محمد جواهری شنبه گذشته 21 اردیبهشت عازم هیئت فوتبال استان اصفهان شد و حکم برکناری ابرقویی‌نژاد را به او نشان داد اما با این حال او باز هم حاضر به کنار رفتن نشد تا در نهایت مدیرکل ورزش و جوانان از راه‌های دیگری خواهان برکناری ابرقویی‌نژاد شود.

 

توضیح تصویر: حضور کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان در هیئت فوتبال برای برکناری ابرقویی‌نژاد

 

پلمب هیئت فوتبال استان اصفهان

سرانجام مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان پنجشنبه گذشته دفتر هیئت فوتبال استان اصفهان را پلمب کرد و اجازه حضور ابرقویی‌نژاد در دفتر خود را نداد. همین مسئله باعث شد که کارمندان هیئت فوتبال استان اصفهان صبح شنبه در محل این هیئت تجمع کرده و نسبت به این اقدام جواهری اعتراض کنند.

گفته می‌شد کارمندان هیئت فوتبال استان اصفهان به خواست ابرقویی‌نژاد به هیئت فوتبال مراجعه کرده‌اند و حتی شایعاتی در مورد اینکه قرار است پلمب هیئت از سوی رئیس آن شکسته شود شنیده شد اما عصر شنبه به یک باره و در اتفاقی عجیب، پلمب هیئت باز شد.

تعامل هیئت فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان

در شرایطی که اتفاقات تلخ هیئت فوتبال استان اصفهان با پلمب هیئت و درگیری‌های لفظی و مصاحبه‌های تند دو طرف همراه بود، به یک باره و پس از مسئله‌ای که از سوی برخی مسئولان هیئت فوتبال به عنوان تعامل از آن یاد شد، پلمب هیئت فوتبال باز شد و اعضای این هیئت بر سر کار خود بازگشتند، مسئله‌ای که هنوز مشخص نیست به چه دلیل صورت گرفته و هیچ یک از دو طرف نسبت به شفاف‌سازی در مورد آن علاقه‌ای از خود نشان نداده‌اند.

توضیح تصویر: حضور کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان در هیئت فوتبال برای برکناری ابرقویی نژاد

 

حواشی اصلا به سود ورزش اصفهان نیست

در روزهایی که ورزش استان اصفهان از مشکلات و معظلات بسیاری رنج می‌برد، حواشی مختلفی که طی دو ماه اخیر در مورد رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان به وجود آمده، بخش قابل توجهی از اتفاقات ورزش استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث انتقادات بسیاری شده است.

برخی اهالی فوتبال استان اصفهان که در انتخابات سال گذشته هیئت فوتبال نیز نسبت به عملکرد ابرقویی‌نژاد انتقاد داشته‌اند بر این باورند که ابرقویی‌نژاد باید هرچه سریعتر از پست خود کناره‌گیری کند و از سوی دیگر برخی اهالی ورزش بر این باورند که مدیرکل ورزش و جوانان استان نباید اینگونه برای برکناری ابرقویی‌نژاد پافشاری می‌کرد و حواشی به وجود آمده اصلا به سود ورزش استان نیست.

اتفاقات ناگواری که نباید رخ می‌داد

پلمب هیئت فوتبال، شکایت، درگیری لفظی، مصاحبه‌های تند و حواشی مختلفی که به لطف مدیران و به خواست آنها در رسانه‌های مختلف منتشر شد، اتفاقات ناگواری برای ورزش و فوتبال اصفهان رقم زد که بدون شک تا ماه‌ها و شاید سال‌ها از ذهن اهالی فوتبال بیرون نخواهد رفت.

در شرایطی که باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و در روزهایی که ضررهای بسیار سپاهان از داوری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و مسائل دیگر باعث شد قهرمانی لیگ برتر از دست مردم اصفهان برود، اتفاقات پرحاشیه هیئت فوتبال استان نه تنها به فوتبال اصفهان کمکی نکرد، بلکه باعث شد بسیاری نسبت به عملکرد مدیران مختلف آن به دیده انتقاد بنگرند.

کد خبر 2058581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha